Every step that you take could be your biggest mistake
It could bend or it could break
But that's the risk that you take

maanantai 3. toukokuuta 2010

Matkustelua ja pelkoja vaihtovuodesta !

Mä rakastan matkustamista yli kaiken. En tykkää yhtään olla yhdessä paikassa pitkään, oikeastaan mulle on vaikeeta olla himassakaan yli viikkoa ! Mun perhe tykkää onneks kans matkusteltu, ollaan käyty Kanariansaarilla, Gambiassa, Senegalissa, Kap Verdellä, Jordaniassa, Egyptissä, New Yorkissa, Barbadoksella, Saint Vincentillä, Latviassa ja sit tottakai näissä perinteisissä Tukholmassa ja Tallinnassa ! En tiiä mitään ihanampaa, kun koneen laskeutumisen uuteen paikkaan. Toisaalta rakastan myös sitä, kun pimeässä tulee Helsinki-Vantaalle ja näkee ne kaikki tutut valot ja tietää, että on palaamassa kotiin. Se kotiin palaamisen ilo ei yleensä mun kohdalla kestä kauaakaan, ehkä päivän kaks.

Mun lemppari ulkomaa on varmaan Saint Vincent. Isin serkku asuu siellä, ja vietettiin siellä viikko joulukuussa 2008. Se on sellanen pieni saari Karibianmeressä. Ollaan matkusteltu lähinnä kehitysmaissa, koska mun famu rakastaa niitä jostain käsittämättömästä syystä! On ne tavallaan tosi hienoja paikkoja, ja pistää aina ajattelemaan sitä, kuinka onnekas itse on Suomessa asuessaan.

Multa kysytään tosi usein, miksi mä haluan lähteä vaihtoon. Suurin syy on se, että mä haluan nähdä erilaista kulttuuria muutakin kuin turistin näkökulmasta! Mä haluan elää niinkuin paikalliset. Eniten mua pelottaa, että en osaakaan sitten tosipaikan tullen puhua yhtään englantia. Uskon kuitenkin, että kieli alkaa rullata, kun sitä kuulee koko ajan ympärillä ja ei kuitenkaan tuu puhuttua muuta kuin englantia sitten. Kotiin aijon tottakai olla Skypen välityksellä yhteydessä. Kotiinpaluun jälkeen mietityttää lähinnä se, onko kaikki mun kaverit yms. jatkanut elämäänsä eteenpäin, ja oonko mä ihan yksin. Mutta oon miettinyt, että jos näin on päässyt käymään, ei ne siinä tapauksessa ole oikeita ystäviä.

Siinä tuli vähän ajatuksia matkustelusta yleensä, ja mun peloista vaihtovuoden suhteen! Mut after all, siitä vuodesta tulee sellainen, millaseksi mä sen itse teen.


Haluan matkustaa kaikilla maailman merillä ja käydä jokaisella mantereella viidesti. Sairastua malariaan Afrikassa ja piraija purkoon minua Amazonilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti